آیا عسل طبیعی شکرک می زند؟

چرا عسل طبیعی شکرک می زند؟

تعجب نکنید اما حتما عسل طبیعی شکرک می زند یا رس می کند.

این یک اصل مهم است که حتما عسل طبیعی شکرک می زند (متبلور می شود یا رس می بندد یا کریستالیزه می شود).

برای اطمینان از اینکه یک عسل خالص است ، امن ترین راه خرید عسل رس بسته است.

در غیر این صورت بسته به نوع گل عسل، عسل باید طی چند ماه متبلور شود یا شکرک بزند.

برخی از عسل ها مانند عسل کنار به دلیل داشتن مقدار زیادی فروکتوز حتی بیشتر از یک سال طول می کشد تا رس ببندند درحالی که برخی از عسل ها مانند عسل آفتابگردان طی یکماه شکرک می زنند.

 

آیا عسل طبیعی شکرک می زند؟

 

دکتر نعمت اله شهرستانی استاد دانشگاه می گوید:

شکرک زدن عسل نه تنها دلیلی بر بدی و تقلبی بودنش نیست بلکه بر عکس معرف آن است که عسل کاملا سالم بوده و به هیچ وجه با شکر مخلوط نشده است و این خلاف تصور غلط و رایج در ایران است که عسل شکرک زده و سفت شده را تقلبی می دانند.

 

عسل طبیعی کوهستان : عسل طبیعی شکرک می زند

 

پروفسور مرتضی اسماعیلی استاد فقید و ممتاز دانشگاه تهران می گوید:

آنچه در اصطلاح شکرک زدن می گویند و به خاطر وجود کلمه شکر، در ذهن، تقلبی بودن عسل را تداعی می کند، چیزی جز پدیده تبلور نیست. عسل به علت درصد بالای مواد قندی که دارد در واقع یک ماده جامدی است که تحت شرایط بسیار شکننده ای به صورت مایع قرار دارد. این ماده اشباع شده قندی باید در واقع جامد باشد ولی به طور اتفاقی مایع است. به همین دلیل به محض اینکه شرایط مطلوب مهیا شود این تغییر فیزیکی یعنی شکرک زدن پدیدار می گردد.

 

قابل توجه مشتریان گرامی عسل کوهستان و هموطنان گرامی:

برای خرید عسل در تهران و شهرستان ها از برندهای معتبر عسل خرید نمائید. البته برند معتبر عسل با برند معروف عسل تفاوت دارد.

لطفا در خرید عسل طبیعی دقت کافی به خرج دهید و عسل مورد نیاز خود ( چه از طریق حضوری یا خرید اینترنتی عسل ) را از عسل فروشی و فروشگاه عسل یا فروشگاه اینترنتی عسل معتبر تهیه کنید.

از آنجا که هموطنان گرامی برای خرید عسل طبیعی در تهران مرتبا سراغ فروشگاه عسل در تهران را می گیرند به اطلاع می رسانیم که برای خرید عسل در تهران، عسل کوهستان هیچ شعبه ای در تهران ندارد و تمامی سفارشات تهران و سراسر کشور از اصفهان ارسال می گردد.

تاکید می شود که عسل کوهستان دکتر عموشاهی (عسل بیست) در تهران هیچ شعبه ای ندارد، فلذا چنانچه قصد خرید عسل کوهستان دکتر عموشاهی (عسل 20) را دارید می توانید از فروشگاه اینترنتی عسل کوهستان به نشانی ASAL20.ir خرید نمائید.

لذا تمامی عسل های دیگری که با نام « عسل کوهستان » به فروش می رسد، تحت ضمانت عسل دکتر عموشاهی نمی باشد و عواقب مصرف اینگونه عسل ها بر عهده فروشنده می باشد. لطفا در هنگام خرید عسل هایی که با نام کوهستان ارائه می گردند به لوگوی اصلی عسل کوهستان دقت فرمائید تا متضرر نشوید.

بهترین برند عسل ایران

هرگونه کپی برداری از مطالب سایت عسل کوهستان ممنوع است و پیگرد قانونی دارد