بیماری ها و عسل درمانی

نقش تغذیه نوزاد با عسل طبیعی در رشد و حافظه کودک

یک متخصص تغذیه گفت: افرادی که بیماری‌هایی مانند فشار خون بالا، ورم مفاصل و بی‌خوابی دارند با خوردن عسل در طی روز می‌توانند تا حدی این مشکلات را کنترل کنند.

شیوا فرجی در مورد نقش عسل در سلامت تغذیه اظهار داشت: عسل ماده غذایی طبیعی است که انواع ویتامین‌ها، املاح معدنی و پروتئین در آن یافت می‌شود و جالب‌تر اینکه به دلیل وجود عنصری به نام اسید فورمیک در عسل این ماده غذایی خاصیت ضد عفونی کننده داشته و فاسد هم نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه افرادی که از ابتدای دوره جوانی مصرف عسل را در وعده غذایی خود جای داده‌اند کمتر دچار پیری زودرس می‌شوند و عمر طولانی‌تر دارند گفت: عسل برای جلوگیری از فشار خون بالا، ورم مفاصل، بی‌خوابی و افزایش مقاومت بدن بسیار مفید است.

به گفته عضو انجمن علمی تغذیه ایران والدینی که مایل‌اند کودکانشان حافظه و رشد و نمو بهتری داشته باشند می‌توانند عسل طبیعی را بعد از یک‌سالگی در وعده غذایی کودکان خود قرار دهند.

فرجی افزود: با توجه به افزایش میزان تقاضا برای مصرف عسل برخی شکر را به جای شهد گل در دسترس زنبور قرار می‌دهند که در نهایت عسل تولید شده خاصیت درمانی خود را از دست می‌دهد.

وی تأکید کرد: افرادی که دردهای معده و یا یبوست دارند می‌توانند با خوردن یک تا دو قاشق عسل در طی روز مشکل خود را برطرف کنند مضاف بر اینکه قند موجود در عسل از نوع گلوکز و فروکتوز است که به سرعت جذب می‌شود و در بدن باقی نمی‌ماند.

تذکر مهم:

با وجود اینکه کلیه توصیه های عسل درمانی فوق صرفا بر اساس کتب علمی می باشد لیکن فقط و فقط باید تحت نظر پزشک معالج استفاده گردد.

0 ریال0 items

لطفا جهت مشاهده همه محصولات کوهستان از منوی "خرید عسل طبیعی" واقع در بالای سایت وارد "فروشگاه عسل کوهستان" شوید.