بیماری ها و عسل درمانی

تاثیر شگفت آور عسل در بهبود زخمها

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که عسل یک ماده موثر در بهبود زخم‌های عفونی است و حتی مقاومت باکتریایی به آنتی بیوتیک‌ها را از بین می‌برد.

در تحقیقاتی که در کنگره میکروبیولوژی انگلیس انجام شده است ، نحوه واکنش عسل به سه گونه باکتری که معمولا موجب عفونت زخم‌ها می‌شوند، بررسی شد. نتایج این تحقیق نشان داد که عسل می‌تواند به روش‌های مختلف در رشد این باکتری‌ها خلل وارد کند، بنابراین این ماده غذایی ارزشمند یک گزینه مناسب برای درمان است و به دلیل خاصیت ضد میکروبی خود مورد توجه بوده است و هم اکنون نیز در طب سنتی به عنوان درمان کننده موضعی زخم‌ها استفاده می‌شود.

در این مطالعه نقش عسل در مهار باکتری‌های عفونی کننده زخم ها، در سطح مولکولی مطالعه شد.نتایج این مطالعه نشان داد که عسل می‌تواند مانع از اتصال باکتری به بافت‌ها شود. این اتصال یک مرحله ضروری برای آغاز عفونت حاد است. همچنین عسل می‌تواند حساسیت باکتری‌ها را نسبت به آنتی بیوتیک‌ها افزایش دهد و در نتیجه ، مقاومت به آنتی بیوتیک را مهار کند.این تحقیق نشان می‌دهد که مصرف آنتی بیوتیک به همراه عسل نسبت به مصرف آنتی بیوتیک به تنهایی، تاثیر بیشتری روی عفونت‌های مقاوم به دارو خواهد داشت.

بررسی مقالات سال های 1984 تا 2001 نشان می دهد حداقل 25 تحقیق راجع به اثرات ضد زخم عسل انجام شده که نتایج آنها مثبت بوده است. عسل به عنوان التیام دهنده زخم و نگهدارنده پوست مورد تأیید قرار گرفته است. همچنین 40 مورد دیگر نشان داده ، عسل دارای اثرات ضد خونریزی با موفقیت 88 درصد بوده که این عمل به همراه اثرات ضد میکروب نیز بوده است.

تذکر مهم:

با وجود اینکه کلیه توصیه های عسل درمانی فوق صرفا بر اساس کتب علمی می باشد لیکن فقط و فقط باید تحت نظر پزشک معالج استفاده گردد.

0 ریال0 items

لطفا جهت مشاهده همه محصولات کوهستان از منوی "خرید عسل طبیعی" واقع در بالای سایت وارد "فروشگاه عسل کوهستان" شوید.